Pozytywna Dyscyplina - Nauczyciele
"Musimy stać się zmianą, jaką chcemy widzieć w świecie."
D.J. Siegel
Pozytywna Dyscyplina - Nauczyciele
Warsztaty Pozytywnej Dyscypliny w szkole i klasie.
- Uzyskasz odpowiedzi na pytania:
- Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z uczniem?
- Jak mam mówić, żeby uczniowie mnie słyszeli i słuchali?
- Jak stworzyć warunki do współpracy w klasie?
- Jak wspierać, motywować i zachęcać do nauki?
- Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i dzielić się z uczniami obowiązkami i odpowiedzialnością?
- Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?
Pozytywna Dyscyplina pomaga nauczycielom:
- zbudować współpracę z uczniami, która pomaga utrzymać dyscyplinę
- przestać krzyczeć i powtarzać bezustannie te same prośby
- uczyć życiowych kompetencji takich jak samodyscyplina, samodzielność, zaangażowanie i pracowitość, które pomogą zarówno w codziennej pracy z klasą, jak i w przyszłości.
Pozytywna Dyscyplina - Nauczyciele
Prowadzenie: Barbara Osipczuk
Certyfikowana Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli, rodziców i biznesu.
- Adresaci: Wychowawcy, nauczyciele, pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni.
- Kurs 12-godzinny 2 dni lub 4 spotkania popołudniowe x 3h lub 3x4h.
- Koszt – 4000zł / grupa do 25 osób lub 477zł /osoba. Cena zawiera certyfikaty i materiały w wersji elektronicznej.
- Zamów szkolenie w swojej placówce.
Tematyka szkolenia POZYTYWNA DYSCYPLINA W SZKOLE I KLASIE / W PRZEDSZKOLU / DLA NASTOLATKÓW
Program jest dopasowywany do wieku dzieci i uczniów.
Moduł 1
POZYTYWNE PODEJŚCIE W SZKOLE: NAUCZYCIEL UPRZEJMY I STANOWCZY JEDNOCZEŚNIE.
- Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
- Krótka historia i podstawowe założenia.
- Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u uczniów?
- Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno-emocjonalnego kształtowania osobowości.
- Jakim jestem liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.
Moduł 2
DLACZEGO DZIECI ZACHOWUJĄ SIĘ ŹLE?
- Jak interpretować ich zachowanie oraz jak reagować i zapobiegać trudnym zachowaniom?
- Ludzki mózg. „Trzy mózgi” i ich wpływ na zachowanie nastolatka.
- Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie nastolatka.
- Jakie założenia / przekonania / potrzeby stoją za zachowaniem nastolatka – metafora góry lodowej.
- Cztery błędne strategie zachowania.
Moduł 3
KARY VS KONSEKWENCJE
- Czy kara działa? Co w zamian?
- Różnica między karą a konsekwencją.
- Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
- Konsekwencje naturalne a logiczne.
Moduł 4
ZACHĘTA KONTRA ZNIECHĘCENIE ORAZ BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚĆI U DZIECI, POCHWAŁY I ETYKIETY.
- Jak motywować by nie zniechęcać?
- Motywowanie.
- Czym różni się zachęta od pochwały?
- Pytania pełne ciekawości – elementy coachingu w nauczaniu.
- Etykietowanie uczniów.
Pozytywna przerwa w szkole i w domu - rozwijanie samoregulacji u dzieci.
- Co robić kiedy dziecko się złości, bije, kopie, krzyczy...? Jak rozwijać samoregulację u dzieci.
- Jak korzystać z koła wyboru?
- Jak działa mózg dziecka, jak wprowadzić pozytywną przerwę w szkole i w domu?